2014. szeptember 11., csütörtök

Gyimóti nádas

2014. 09. 07.

Ingoványszag'

A nagy esőzések miatt elhatároztam körülnézek a Kis-Séd partján, hátha ráakadok valamilyen tocsogósra, melyben majd csak hemzsegnek a madarak'.
11 óra magasságában nekiindultam gumicsizmásan a határnak. Ahogy elhagytam a falut, rögtön egy, pár százas seregély csapatba botlottam, akik kukorica táblák körül forgolódtak. Feltűnt továbbá 2 fácántyúk, 2 kenderike, ill. 1 barna rétihéja hím. Amikor kiértem a csatorna partjára nádi sármányok szálltak egyik nádszálról a másikra, miközben a kukorica-bugákon kb. 6 rozsdás csuk kémlelődött.


Rozsdás csuk (Saxicola rubetra)

A Kis-Séd menti séta után, felültem az egyik magaslesere. 2 les van kihelyezve ennek a kisebb nádas-bokorfüzes foltnak a területére. Szóval kényelmesen elhelyezkedtem, nézelődtem. Rengeteg kismadár mozgott a területen. Hangjukat hallatták a különböző cinege és poszáta fajok; az ágak között fakopáncs dobolt folyamatos ritmusérzékével.
Énekes nádiposzáta (Acrocephalus palustris)

Fitiszfüzike (Phylloscopus trochilus)

Az üldögélés befejeztével keresztülvágtam az előttem frissen kivágott nyiladékon, olyan igazi "mocsárjárásban". 1 kakukk szállt át a nyiladék felett, miközben én a nádszálakon egyensúlyozó nádiposzátákra figyeltem. A nap zárásaként 1 kabasólyom örvendeztetett még meg.
Kis színjátszólepke (Apatura ilia)

Kabasólyom (Falco subbuteo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése