2017. július 5., szerda

Kis-Séd

2017. 07. 01.

A Kis-Séd mentén

Az idei nyaram első napját a mamánál, Nagyacsádon töltöttem. Igazán régen voltam már a Kis-Séd környékén, így elhatároztam kujtorgok' kicsit délután a patak mentén. 14 óra magasságában így is tettem.

Gyakorlatilag mindenhol kiszáradt réteket, száraz mezsgyéket, poros utakat találtam csak. A levegőben 20 füsti fecske vadászgatott, ill. 2 egerészölyv keringett szárnycsapások nélkül. Tövisszúró gébicsek, mezei pacsirták, tengelicek tűntek fel itt-ott; a patak menti nádasból nádirigó szólt. 1 fiatal vörös gém repült át felettem, miközben az egyik legelőn 2 nagy kócsag sáskázott/pockozott. Legalább 50 vetési varjú is keresgélt a frissen bebálázott kaszálón, de sajnos közel nem engedtek. Nem úgy, mint 1 őz suta. Kényelmesen legelészett, míg én jó szél alatt loptam' a távolságot. Hasra vetettem magam, aztán figyelgettem-kattintgattam...
Füsti fecske (Hirundo rustica)

Egerészölyv (Buteo buteo)

Tövisszúró gébics (Lanius collurio)

Vörös gém (Ardea purpurea)

Őz (Capreolus capreolus)

A bejegyzés végére pedig pár kép, amik még aznap készültek:
Mezei veréb (Passer montanus)

Terjőke kígyószisz (Echium vulgare)

Fehéröves szemeslepke (Brintesia circe)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése