2017. augusztus 29., kedd

Nagyacsád

2017. 08. 21-22.

Allergének közt

Nagyacsádon való tartózkodásom idején sétálgattam pár kilométert esténként. Az augusztusi melegnek köszönhetően túl sok szőrmés-szárnyas jószággal nem találkoztam.
A beérő napraforgó táblákat seregélyek, örvös galambok, balkáni gerlék, vadgerlék keresték fel; néha feltűntek kisebb csapat kenderike-mezei veréb-tengelic csapatok is. A levegőben több barna rétihéja, egerészölyv vadászgatott; sikerült 1 kifejlett fekete gólyát is megfigyelni.

Balkáni gerle (Streptopelia decaocto)

Mezei veréb (Passer montanus)

Szóval a madarak hiányában elkezdtem nézelődni a körülöttem lévő növények közt. Az utak mentén a színpompás virágok-áradata már a múlté, de felfedezhetünk rejtett érdekességeket. Sőt jó-páran (köztük én is) az allergia eljöttével figyelünk fel eme fajokra. Képekben pár allergén:
Ürömlevelű parlagfű (Ambrosia artemissiifolia)

Fehér libatop (Chenopodium album)

Fekete üröm (Artemisia vulgaris)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése