2017. november 15., szerda

Borsodi-dűlő

2017. 11. 11.

Első libák Fertőújlakon

A novemberrel megjött a szeles, esős, hideg,  ködös téli napok sokasága is. Madarász berkekben ez az időszak a darvazást, libázást, téli kis madarászatot, ill. a nagy vízfelületek madárvendégeinek leskelődését jelenti. 

Sopronból hazafelé tartva megálltam a Sarród-Fertőújlak közötti részen; a Borsodi-dűlőnél. Sajnos a szél elég erőteljesen fújt, de megtalálva a megoldást a kocsiban állítottam fel a spektívet, így az ablakot leeresztve nézelődtem a vízfelületen. A récék majdnem teljes palettájukkal képviseltették magukat: tőkés~, kendermagos~, kanalas~, fütyülő~, csörgő~, nyílfarkú~. Sikerült kiszúrni 1 tollászkodó bütykös ásóludat, ill. egy olyan fajt, amit eddig még nem láttam: 1 nílusi ludat. Már szeptember 3-ia óta a területen tartózkodik a madár. És ha már ludak: Még a nagy tömegek elmaradnak, de szép számmal lehet látni nyári ludakat, és gyarapodó létszámmal nagy lilikeket. Sikerült is kiszúrni egy sárga nyakgyűrűs (H227: 2017-ben gyűrűzték a Borsodi-dűlőnél, azóta a térségben tartózkodik) és egy piros nyakgyűrűs (Z27: 2016-ban A Cseh Köztársaságban gyűrűzték, azóta Németországban figyelték meg 1 éve, idén pedig először én ) nyári lúd egyedet.

Nílusi lúd (Alopochen aegyptiaca)


Nagy lilik (Anser albifrons)


Nyári lúd (Anser anser)
A jobb felső madár a piros nyakgyűrűs -Z27-, ezt a képet idehaza vettem csak észre, hogy szerepel rajta az egyed. De a kiruccanás folyamán a vízen sikerült leolvasni a teljes gyűrűszámot.

A közel 1,5 órás nézelődést 1 kékes rétihéja hím, 1 fiatal barna rétihéja, és 2 rétisas megjelenése tetőzte még; majd a kocsi felett áthúzó darvak krúgatásával' indultam hazafelé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése