2017. november 2., csütörtök

Nagyacsádon

2017. 11. 02.

Nagyacsádon

A múltkori kiruccanással ellentétben ma igencsak szép idő volt. Sütött a nap, enyhén fújt csak a szél. A mamánál sündörögtem a kertben, az utolsó simításokat csinálgattam a ház körül, felkészülve a télre.
1 órát azonban szántam egy rövid sétára, így a mögöttünk lévő területeken nézelődtem: "Akácos, Takácsi út, Liget".

Veresgyűrű som (Cornus sanguinea)

Az őszből még itt-ott felfedezhető valamilyen visszahagyott színkavalkád, melengető napsugár, egy-egy madárfütty. Széncinegék, őszapók keresgéltek a bokrok között; a szántók felett egerészölyvek és 1 vörös vércse szitált; a felnőtt repcében 3 őz legelészik. Átsuhant 2 karvaly, ezzel összerezzentve a citromsármány-meggyvágó csapatokat. 1 nagy fakopáncs kopogtattott élelem után. Miközben gombákat próbáltam fotózgatni, 1 mezei nyúl iramodott neki nagy sebességgel a végtelennek...
Széncinege (Parus major)

Gyapjas tintagomba (Coprinus comatus)

Nagy fakopáncs (Dendrocopus major)

Gyepűrózsa (Rosa canina)
Meg kell mondanom az őszintét, sosem szerettem a csipke'bokrokat: szúrósak, rossz a habitusuk, no meg sosem tudtam egy normális képet csinálni róluk. Azt hiszem még próbálkozom tovább...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése