2018. január 27., szombat

Macskabagoly

2018. 01. 24.

Odúlakó'

Sikerült összekötnöm a jót a hasznossal. Azaz a tanulást egy kis madármegfigyeléssel, fotózással. Ugyanis kaptam egy kis infót a Szárhalmi erdőben fellelhető macskabagolyról. Szépen fogtam a tanulnivalót, ill. a fényképezőgépet; beültem a kocsiba, és elgurultam a területre. Kényelmesen elhelyezkedtem, vártam a megfelelő pillanatra. Szerencsére hamar megmutatta magát, ez a vörhenyes színváltozatú példány. Fotózása közben próbálkoztam több beállítással, így hát pár kép erről az éjszakai ragadozóról:
Macskabagoly (Strix aluco)
Ez a közepes méretű; főleg elegyes erdőkben, parkokban előforduló ragadozómadár rendszerint természetes, ill. mesterséges odúkban költ. Éjszaka aktív, főleg kisemlősöket fogyaszt. Jellegzetes, kísérteties húhogó' hangjáról messziről felismerheti az ember. Magyarországon stabil állományai vannak; állandó madarunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése