2018. február 1., csütörtök

Borsodi-dűlő

2018. 01. 29.

Egy szép tavaszias nap margójára'

Sikeresen befejeztem a 9. félévemet is. Egyből hazafelé indultam, természetesen beiktatva a megérdemelt jutalmamat: egy kis fotós megállót a Fertőújlak határában. Szép, igazán ragyogó napsütést fogtam ki. Közel 3 óra hosszan nézelődtem a Borsodi-dűlő, és a Nyéki-szállás környezetében.

A vízfelszínen kb. 1500 nagy lilik, és pár száz nyári lúd tartózkodott.  A récefélék szép fajszámmal képviseltették magukat: sikerült megfigyelni tőkés-, csörgő-, kendermagos-, kanalas-, nyílfarkú-, fütyülő-, barát-, kontyos récéket. Ezt a csoportot még 7 bütykös ásólúd színesítette.
A másik népes madárcsalád' a ragadozómadaraké volt. Nagy örömömre kiszúrtam 1 adult parlagi sast, majd 4 rétisas is átrepült a terület felett. A magasban 2 egerészölyv, és 1 karvaly körözött; viszonylag közel engedett a 3 vörös vércséből az egyik példány, így a kocsiból sikerült pár képet készítenem róla. 2 kékes rétihéja vadászgatott még az egyik gyep felett, és érdekességnek kb. 250 bíbic került még fel a fajlistára.

Nagy lilik (Anser albifrons)

Parlagi sas (Aquila heliaca)

Rétisas (Haliaeetus albicilla)

Vörös vércse hím (Falco tinnunculus)

Hazafelé jövet Babót határánál a kocsiból fényképeztem ezt a pár madarat, egy nagyobb vetési varjú banda kutatott élelem után, szép fényekben sikerült elgurulni mellettük.
Vetési varjú (Corvus frugilegus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése